Att vandra i skönhet i världen

Här hittar du mina tankar om världen och om Drömtiden och om vad det innebär att tänka och vandra i skönhet. Jag strävar efter att manifestera det kosmiska i det jordiska genom shamansk aktivism.

fredag 13 maj 2016

Stenar som sjunger i själen

Tidlös står jag i dimman
Fram träder stenar
Stående stilla i landskapet
Förankrar något förborgat
Sakta stillar jag mig
Deras röster sjunger i min själ
Något jag glömt minns jag
Så står jag när solen syns 

(Foto och text: Linus Alfredsson)
 
Bilden ovan visar stencirkeln i Vibble strax söder om Visby – en helig plats som drömts och skapats fram av stenhuggaren Linus Alfredsson. Stencirkeln och litet om dess historia finns skildrad i boken Heligt landskap: Platser för kraft och kunskap (norrshaman 2015) av Jörgen I Eriksson och Jonas Unger.

Framöver kommer jag att publicera flera av Linus texter/drömmar/visioner som ofta rymmer djup visdom. Som Linus själv skriver till mig: ”Den som sjunger stenarnas sång vill börja sjunga. Jag känner att jag vill detta nu. Jag vill göra dessa sånger för att vi alla ska kunna minnas. Självklart är det en hjälp att jag skriver dem till dig för då blir de till.”